Plantarium by Jardin OÜ, registrikoodiga 14918641, Vana-Kimeli talu, Odiste küla, Viljandimaa, Eesti (edaspidi kaupmees) ja füüsiline või juriidiline isik, kes vormistab e-poes www.plantarium.ee (edaspidi e-pood) tellimuse ja identifitseerib end sisestades tellimusele oma isikuandmed (edaspidi klient), on kokku leppinud järgnevates tingimustes (edaspidi müügileping):
1. Üldsätted
1.1. Lepingupooled juhinduvad omavaheliste suhete reguleerimisel Eesti Vabariigi seadustest ja muudest õigusaktidest ning müügilepingus kokkulepitust.
1.2. Kaupmehel on õigus mistahes ajal teha e-poe pakutavasse toodetesse ja teenustesse muudatusi.
1.3. Kaupmehel on õigus ühepoolselt muuta müügilepingu tingimusi ilma, et tal oleks kohustus kliendile teatada sellest kirjalikult e-kirja teel.
1.4. Müügilepingus toodud tingimustega tutvumine on kliendile kohustuslik.
1.5. Tellimuse esitamiselt täites linnukesega märkeruudu „Nõustun tingimustega”, nõustub klient, et on tutvunud müügilepingus toodud tingimustega, neist aru saanud ja nõustub müügilepingus toodud tingimustega.
2. Kaup, tootekirjeldus, laoseis, hinnad
2.1. E-poes on kuvatud tooted (edaspidi kaup), mida kliendil on võimalik tellida.
2.2. Kauba juures on toodud tootekirjeldus, mis annab ülevaate konkreetse toote omadustest ja laoseisust (edaspidi tootekirjeldus).
2.3. Tootekirjeldus ei pruugi olla ammendav ja võib sisaldada tahtmatuid vigu.
2.4. Tootekirjelduses sisalduvad tootepildid on illustratiivse tähendusega ning võivad erineda tegelikust kaubast.
2.5. Tootekirjelduses on toodud märge kauba laoseisu kohta, mis ei pruugi kattuda reaalse laoseisuga infosüsteemides esinevate võimalike vigade tõttu.
2.6. Kaup, mille juures on märge “tellimisel toode”, pole kohal kaupmehe laos, vaid see tellitakse tarnijatelt vastavalt kliendi tellimusele (edaspidi tellimisel kaup).
2.7. Kõikide kaupade hinnad on arvestatud eurodes ning sisaldavad 22% käibemaksu.
2.8. Kaupmehel on õigus igal ajal muuta kuvatavaid hindu.
2.9. Kui kaupmees on e-poes muutnud hindu pärast kliendi poolt tellimuse esitamist ja selle eest tasumist, siis tarnitakse kliendile vastav kaup tellimuse hetkel kehtinud hindadega. Kliendil pole õigust nõuda hinnavahe kompenseerimist.
2.10. E-poe kauba hinnad ja allahindlused võivad erineda Plantariumi füüsilises müügikohas müügilolevate toodete hindadest.
2.11. Juhul kui tellitakse kauba transport, lisandub kauba hinnale transpordihind, mis arvutatakse ostukorvis vastavalt tellitava kauba hulgale ja valitud kohale toimetamise viisile.
3. Tellimuse esitamine ja lepingu jõustumine
3.1. Kliendi ostukorv luuakse nupule “Lisa korvi” vajutamise hetkel.
3.2. Ostukorvis oleva kauba hulk on muudetav lahtris „kogus“. Kauba ostukorvi lisamine ei kohusta klienti ostma.
3.3. Klient saab kauba vajadusel ostukorvist eemaldada.
3.4. Ostukorvis olev kaup on tellimuse kinnitamiseni saadaval ka teistele klientidele.
3.5. Tellimuse vormistamiseks sisestab klient ostukorvi lehel nõutavad andmed, valib kohaletoimetamisviisi, tutvub ja nõustub seejärel müügilepinguga, valib makseviisi ning vajutab nupule „Maksma”. Sellisel kujul kliendi poolt e-poodi sisestatud tellimust (edaspidi tellimus) loetakse üldjuhul sooviks sõlmida müügileping. Seejärel kuvatakse ekraanile tasu suurus, mille saab tasuda turvaliselt läbi järgnevate makseviiside:
- Eesti pangamaksed: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Citadele, Pocopay
- Eesti maksa hiljem lahendused: Inbank maksa järgmisel kuul, Inbank jaga osadeks, Liisi ID
- Kniks kinkekaart
- Visa/Mastercard kaardimaksed
- Soome pangamaksed: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki
- Läti pangamaksed: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor
- Leedu pangamaksed: Swedbank, SEB, Citadele, Šiauliu ja Luminor
- Leedu maksa hiljem lahendused: Mokilizingas, Moki3
Makseid vahendab Maksekeskus AS. Tasumine toimub väljaspool Veebipoodi turvalises keskkonnas – pangalingiga tasumisel vastava panga turvalises keskkonnas ja krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS turvalises keskkonnas. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele. Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Veebipoe arvelduskontole.
Veebipoe omanik on isikuandmete vastutav töötleja ning edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-le.
3.6. Klient kohustub esitama tõesed andmed, mis on vajalikud tellimuse täitmiseks.
3.7. Kaupmees ei vastuta kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tingitud tellimuse mitte täitmise või mistahes sellest tulenevate tagajärgede eest.
3.8. Kaupmehel on õigus loobuda tellimuse täitmisest kui tekib kahtlus kaupmehele kliendi poolt esitatud andmete õigsuses.
3.9. Müügileping loetakse sõlmituks, kui klient on tasunud kauba ja transpordi eest 100% ettemaksu.
3.10. Pärast kauba eest tasumist tuleb kliendil vajutada lingile „Tagasi kaupmehe juurde“ ning kliendi e-posti aadressile saadetakse automaatselt tellimuse kinnitus.
3.11. Kui ilmneb, et kliendi poolt esitatud tellimust ei ole võimalik osaliselt või täies mahus ettenägematutel asjaoludel tähtaegselt täita, siis võtab kaupmees 2 tööpäeva jooksul arvates müügilepingu jõustumisest kliendiga ühendust. Kaupmees pakub välja uue võimaliku tarneaja või asendustoote. Kui klient ei ole uute tingimustega nõus, siis ta võib tellimuse tühistada. Kaupmees tagastab kliendile tema poolt tasutud summa koos transpordi maksumusega 14 kalendripäeva jooksul alates sellest, kui kliendile edastati tingimuste muutumise info.
4. Kauba kohaletoimetamise ja kättesaamise tingimused
4.1. Kauba kohale toimetamine kulleriga
4.1.1. Kaupu saadetakse kulleriga Eesti Vabariigi piires ning toodetele on võimalik tausta tulla järgi ka pick-up punkti (vt 4.2).
4.1.2. Laos olemasolev kaup toimetatakse kliendile kulleriga 3-5 tööpäeva jooksul pärast tellimust.
4.1.3. Tellimisel kaup toimetatakse kliendile kulleriga 7-9 tööpäeva jooksul pärast tellimust.
4.1.4. Juhul kui tellimus sisaldab nii laos olemasolevat kaupa kui ka tellimisel kaupa, saab klient kauba kätte tellimisel kauba tähtaega arvestades.
4.1.5. Kauba kättetoimetamine kulleriga toimub esmaspäevast reedeni ajavahemikus kell 8.00–20.00 vastavalt sihtkoha kättetoimetamise võimalustele.
4.1.6. Kaup toimetatakse kohale tellimuses sisestatud tarneaadressile.
4.1.7. Kaupa toimetatakse kohale üle Eesti. Pideva transpordiühendusega kindlustamata saartele adresseeritud kaup toimetatakse kätte vastavalt transpordiühenduse sagedustele.
4.1.8. Kättetoimetamise aeg teavitatakse kliendile SMSi/e-kirja teel või helistatakse kliendile ette ning lepitakse kokku sobiv aeg kauba kättetoimetamiseks.
4.1.9. Kui ettehelistamise käigus selgub, et kliendil pole võimalik kaupa vastu võtta, viiakse kaup väljastamiseks lähimasse pick-up müügikohta. Kliendile edastatakse kauba saabumise teade kauba väljastuskoha ja -aja kohta.
4.1.10. Klient vastutab selle eest, et kaup, mis on oma olemuselt kiiresti riknev (lilled, taimed või istikud), võetakse kullerilt vastu esimesel pakutud võimalusel, et tagada kauba säilimine.
4.1.11. Valides kauba kohaletoimetamiseks kullerteenuse, lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu. Kohaletoimetamise tasu suurus arvutatakse vastavalt tellitud toodete reaal- või mahukaalule.
4.1.12. Kaupade saatmise kulud katab klient ning teenuse hinnad on märgitud ostukorvis.
4.1.13. Tingimustes toodud transpordi hinnad on orienteeruvad. Ajakohane, hetkel kehtiv transpordi hind on toodud ostukorvis. Kaupmehel on õigus igal ajahetkel transpordi hindasid muuta.
4.2. Kauba kättesaamine pick-up punktist
4.2.1. Kauba kättesaamine Plantariumi pick-up punktidest on tasuta ning nende lahtiolekuaegadel.
4.2.2. Plantariumi pick-up punktid on:
* Plantarium by Jardin esindus; Filosoofi 3, Tartu; avatud E-L 9-19, P 9-17
* Plantarium by Jardin taimepood; Riia tn 1, Tartu (Tartu Kaubamajas); avatud E-L 9-21, P 10-19
4.2.3. Juhul kui Tellimus sisaldab nii laos olemasolevat kaupa kui ka tellimisel kaupa, saab kauba kätte tellimisel kauba tähtaega arvestades.
4.2.4. Kaupmees saadab kliendile teavitava e-kirja, kui kaup on kliendi jaoks Plantariumi pick-up punktis valmis komplekteeritud.
4.2.5. Kliendile väljastatakse kaubad isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass, juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel.
4.2.6. Isikut tõendava dokumendi puudumisel võib kaupmees jätta kauba väljastamata.
4.2.7. Kaupmees ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui kaupmehest mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse koopia arvest või tellimuse numbri ja selle alusel on kaup kätte saadud.
4.2.8. Juhul, kui klient ei tule kaubale järgi 7 kalendripäeva jooksul, järeldab kaupmees, et klient on loobunud tellimusest ning kaupmees tagastab kliendile ostusumma 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
5. Lepingust taganemine ja kaupade tagastamine
5.1. Kui tellitud Kaup ei vasta kokkulepitud tingimustele, on Kliendil õigus Müügilepingust taganeda.
5.2. E-poest ostetud Kaupadele kehtib 14-päevane tagastusõigus alates Kauba kättesaamisest.
5.3. Kui Tellimuse sisuks on Kaup, mis on kiiresti riknev (lilled, taimed või istikud ), pole vastavalt Võlaõigusseaduse §-le 53 lg 4 p 4 Kliendil Müügilepingust taganeda võimalik.
5.4. Tagastatav toode peab olema puuduseta, täiskomplektne, originaalpakendis ja Kaup.
5.5. Tagastamisega kaasnevad transpordikulud kannab klient, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv toode ei vasta tellitule (nt vale või defektiga toode).
Klient peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale. Kaupmees tagastab tagastatava kauba kättesaamisel ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik ostjalt lepingu alusel saadud tasud.
Kaupmees võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
Kui klient on sõnaselgelt valinud kaupmehe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea kaupmees kliendile tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.
Kaupmehel on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda kliendilt tagasi kaup, kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.
5.6. Kui Klient soovib Tellimusest taganeda, siis kohustub ta sellest võimalikult kiiresti Kaupmehele kirjalikult teatama. Kirjalik teade tuleb saata elektronposti aadressil info@plantarium.ee. E-kirja tuleb märkida tellimuse number, millest soovitakse taganeda ning lisada Kliendi kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, tellimuse esitamise kuupäev, kontakttelefon) ja tellimusest taganemise põhjus.
5.7. Vastavalt VÕS § 56 lg 25 tõendab lepingust taganemist tarbija. Klient saab tellimuse tagastada Plantariumi müügikohta, kus teostatakse toote ümbervahetamine või tagastus.
5.8. Kaupmees kannab Kliendile tasutud summa tagasi hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul alates Müügilepingu taganemise soovi kätte saamisest.
5.9. Raha kantakse üle samale arvelduskontole, millelt toimus selle laekumine Kaupmehele.
5.10.
6. Kaebuste käsitlemise kord
6.1. Puudusega kiiresti rikneva (lilled, taimed, istikud) Kauba puhul on Kliendil õigus esitada Kaupmehele kaebus kahekümne nelja tunni jooksul alates kauba üleandmise päevast. Kaebus tuleb esitada viivitamatult, kuid mitte hiljem kui kaheteistkümne tunni jooksul alates kauba puuduse avastamisest.
6.2. Kaebuste lahendamise aluseks on ostudokumendid (tellimuse kinnitus, leping jne), mis tõendavad, et Kaup on ostetud Kaupmehelt.
6.3. Kaupmees annab kaebuse objekti kohta omapoolse eksperthinnangu ja lahendab kaebuse hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul alates kaebuse vastuvõtmise kuupäevast.
6.4. Ekspertiisi teostab Kaupmees esineva puuduse olemasolu ja tekkepõhjuse väljaselgitamiseks.
6.5. Sõltumatu ekspertiis on kliendi nõudmisel teostatav täiendav sõltumatu eksperdi tasuline ekspertiis juhul, kui Klient ei ole Kaupmehe poolt teostatud ekspertiisi tulemustega rahul.
6.6. Kaebus ei kuulu lahendamisele kui Kaupmees tõestab, et Kaubal esinevad puudused on tekkinud Kliendi süül.
6.7. Kui Kaupmees on keeldunud Kliendi kaebust lahendamast või Klient ei ole nõus Kaupmehe pakutud lahendusega ja leiab, et on rikutud tema õigusi või kahjustatud tema huve, võib Klient esitada kaebuse sellekohaseid vaidlusi lahendavale isikule või institutsioonile, tarbijakaebuste komisjonile Tarbijakaitseameti kaudu või kohtule.
6.8. Klient võib esitada kaebuse ise või esindaja kaudu.
7. Isikuandmed ja nende kasutamine
7.1. Klient annab selge ja teadliku nõusoleku Kaupmehele enda isikuandmete töötlemiseks.
7.2. Tellimuse esitamisel Kliendi poolt sisestatud teenuse osutajale teatavaks saanud isikuandmed kantakse kliendiregistrisse ning kasutatakse müügiteenuse osutamiseks ja kauba pakkumiseks Kliendile.
7.3. Isikuandmete allikaks on kliendisuhte tekkimine E-poes tellimuse registreerimisel.
7.4. Registreeritavate isikuandmete koosseisu kuuluvad andmed Kliendi tellimuse kohta (Kliendi perekonnanimi, eesnimi, tänav, maja, korteri number, asula või linn, telefoninumber, e-posti aadress, tarnimisviis, kasutatud makseviis, E-poe Müügilepinguga nõustumine müügipakkumiste saatmisega elektronposti aadressil, vabatekstina sisestatud märkused).
7.5. Isikuandmeid, mis on vajalikud Kauba vahendamiseks Kliendile, võib edastada kulleriteenust osutavatele ettevõtetele.
7.6. Kliendil on õigus kontrollida teda ennast puudutavaid isikuandmeid, samuti neid muuta või kõrvaldada andmed registrist.
7.7. Klient annab Kaupmehele nõusoleku saata tellimuse esitamisel sisestatud elektronposti aadressile tellimuse kinnituse.
7.8. Klient annab Kaupmehele nõusoleku saata müügipakkumisi tellimuse esitamisel sisestatud elektronposti aadressil juhul, kui on märkinud ära vastava nõusoleku tellimuse esitamise lehel linnukesega vastavas märkeruudus.